Πριν περίπου δύο χρόνια ένα μεσημέρι οδεύα από τις φοιτητικές εστίες προς την στάση του λεωφορείου. Μπροστά μου βρίσκεται ένας -ιδιαίτερα εύσωμος- τύπος με γκρίζο μαλλί (αρκετά νέος ωστόσο) και ένα μπαγλαμαδάκι στο χέρι. Στον δρόμο προς την στάση γυρνάει και με ρωτάει:
- " Φιλαράκι ξέρεις αν σήμερα έχουν στάση εργασίας οι οδηγοί στα λεωφορεία; "
- " Ναι νομίζω ότι είχαν το πρωί, τώρα πρέπει να έχει λήξει και να έχει κανονικά δρομολόγια "
- " Α, γιατί κάτι διάβασα στο indymedia ότι θα έχουν στάση μέχρι το απόγευμα σήμερα. "
Χρονικό κενό λίγων δευτερολέπτων και παίρνω τον λόγο:
- " Γενικά πάντως μαλακία κάνεις και διαβάζεις από το indymedia, είναι πήχτρα στους ασφαλίτες ρε"
- " Το ξέρω ρε φίλε και στο βαθμό που μπορούν τα παιδιά εκεί προσπαθούν να πάρουν μέτρα απέναντι στις προσπάθειες των μπάτσων.
Και από πού θες να ενημερωνόμαστε δηλαδή; Μήπως από τον ριζοσπάστη; "
- " Ε από το ριζοσπάστη γιατί όχι δηλαδή; "
- " Toν διάβαζα χρόνια όταν ήμουν στην ΟΒ των οικοδόμων, οι δικοί μου στο Κόμμα σου είναι αλλά εγώ έφυγα σιχάθηκα. "
- " Σε διέγραψαν ή έφυγες; Έχει διαφορά τι θα μου απαντήσεις. "
- " Διαφώνησα με τον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό ρε φίλε και με τον σταλινισμό σας. "
- " Αχα... τουλάχιστον είσαι ειλικρινής ότι δεν θες τον δημοκρατικό συγκεντρωτισμό, επιλογή σου είναι και την σέβομαι άλλα ή είμαστε λενινιστές ρε φίλε σε θεωρία και πράξη ή κοροϊδεύουμε τους εργάτες "
- " Σύμφωνοι αλλά τελοσπάντων εγώ διαφώνω με τον Λένιν σε εκατό πράγματα εκτός από τον Δ.Σ. Εγώ ας πούμε είμαι υπέρ του ένοπλου αντάρτικου πόλης. Βγάζω το καπέλο σε όποια αναρχική ομάδα αποφασίζει να βαδίσει αυτόν τον
δρόμο. Εσύ αντιθέτως μου λες ότι αυτοί που το αποφασίζουν είναι χαφιέδες των μπάτσων. "
Έχουμε επιβιβαστεί στο λεωφορείο και με χαμηλό τόνο φωνής συζητάμε το ζήτημα του ένοπλου αντάρτικου, είτε αυτό εκφράζεται ατομικά είτε με πιο συλλογικούς όρους. Επισημαίνω σε κάποια φάση:
- " Εγώ σου ασκώ την κριτική (που φαντάζομαι την ξέρεις) ότι η ατομική βία ακόμη και όταν συνοδεύεται από ιδεολογικές προκηρύξεις που εντάσσουν αυτήν την βία στην υπόθεση της επανάστασης και αταξικής κοινωνίας και πάλι δεν βοηθούν την υπόθεση αυτή γιατί δεν είναι βία που εκπορεύεται από το οργανωμένο εργατικό προλεταριάτο και επίσης δεν συντελείται σε συνθήκες επαναστατικές όπου μπορεί να σπάσει η εξουσία των αστών. Αντιθέτως σε συνθήκες μη επαναστατικής κατάστασης και σε συνθήκες όπου ο υποκειμενικός παράγοντας δεν είναι ριζοσπαστικοποιημένος αυτή η δράση χρησιμοποιείται από το κράτος για την ολοένα μεγαλύτερη αυταρχικοποίηση και καταστολή των οργανωμένων αγώνων που διεξάγουν οι κομμουνιστές στο πλευρό της εργατικής τάξης. "
- " Αυτή η βία αν γίνει με σωστούς ιδεολογικούς τρόπους θεωρώ ότι βοηθάει την υπόθεση της επανάστασης. Κοίτα. Θεωρητικά έχετε και εσείς κοινό στόχο την αταξική κοινωνία όπως και εμείς απλώς εσείς θέλετε το κράτος μέχρι να συμβεί αυτό "
- " Μα αμά δεν έχεις τον κρατικό μηχανισμό πως θα συνθλίψεις την αντίδραση και θα οργανώσεις τα λιγότερα ριζοσπαστικοποιημένα τμήματα στην κοινωνική εργασία;"
- " Μα με καταναγκασμό και κρατική βία θα οργανώσεις την εργασία; "
- " Σε αυτές τις συνθήκες η λήψη των αποφάσεων θα βρίσκεται στα εργατικά συμβούλια. Το κομμουνιστικό κόμμα είναι αυτό που έχει πρωτοστατήσει στην επανάσταση και στην ταξική πάλη πριν από αυτήν και αποτελεί την εμπροσθοφυλακή του πιο ριζοσπαστικού τμήματος της εργατικής τάξης. Είναι αυτό που θα καθοδηγεί την υπόθεση για την σοσιαλιστική εξουσία στον δρόμο για τον κομμουνισμό. Θα προσπαθεί να έχει έχει σοσιαλιστική στρατηγική και να γίνεται κτήμα αυτή η στρατηγική από τα συμβούλια ώστε να βοηθιούνται αυτά με μαζικούς όρους και πραγματική δημοκρατία να οργανώνουν την οργάνωση της παραγωγής και την λήψη των αποφάσεων. Θα υπάρχει αντιπροσώπευση και άμεση ανακλητικότητα αν δεν υλοποιεί κάποιος τις αποφάσεις."
- " Διαφωνώ με αυτό. "
- " Εσύ έχεις λάθος εκκίνηση όμως. Ότι είναι δυνατόν σε συνθήκες καπιταλισμού να έχεις νησίδες αναρχίας και ότι μπορείς να έχεις μετάβαση στην αναρχική κοινωνία μέσα από την κατάληψη των εργοστασίων όπως στην υφανέτ και χώρων σε μητροπολιτικά κέντρα. Νομίζεις ότι έτσι βοηθάς τον λαό ρε φίλε να αποκτήσει ριζοσπαστική συνείδηση και ότι το προετοιμάζεις με την σύγκρουση με τους αστούς;"
- " Αν γινόταν σε μεγαλύτερη κλίμακα αυτό που γίνεται στην υφανέτ και σε άλλους χώρους και καταλήψεις θα βοηθούσε μια κατάσταση. Αλλά ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ρε φίλε. Δεν μπορείς να περιμένεις πότε θα ριζοσπαστικοποιηθεί. Πρέπει να εκκινήσεις μια διαδικασία και να τον τραβήξεις σε δομές αντικαπιταλιστικές - αντιιεραρχικές και να τον βοηθήσεις έτσι. "
- " Μα μέσα στον καπιταλισμό δεν μπορείς ούτε ακόμη και σε μικρή κλίμακα να πετύχεις την ριζοσπαστικοποίηση του κόσμου αν εξ ονοματος του ασκείς ένοπλη βία και μέσα από την ύπαρξη νησίδων ειδικότερα και όταν αυτές οι νησίδες αυτοδιαχειρίζονται τα προβλήματα που σου δημιουργεί ο καπιταλισμός, την φτώχεια, την πείνα κλπ. Δεν τραβάνε μπροστά και κάποιο στόχο και ουσιαστικά ούτε συνδέονται στενά με εργατικούς χώρους και συνελεύσεις. Δεν βοηθιέται έτσι ο άλλος να αντιληφθεί ότι στόχος είναι η κατάληψη του αστικού κράτους και στην χρησιμοποίηση αυτού σε πρώτη φάση στην καταστολή της αντίδρασης των αστών και στην οργάνωση της παραγωγής. Αργότερα με την συσσώρευση πείρας από την εργατική τάξη και τα εργατικά συμβούλια σχετικά με την ρόλο της παραγωγής και της αξίας στην υπόθεση του "από τον καθένα ανάλογα με τις δυνατότητες του στον καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του" και με την επανάσταση και σε άλλες καπιταλιστικές χώρες (αποκλείεται ο κίνδυνος της επέμβασης) θα αρχίζει η σταδιακή απονέκρωση του κράτους. "
- " Ναι όπως έγινε στην εσσδ; χαχαχαχ"
- " Εκεί συνέβη οπορτουνιστική στροφή και επικράτησαν λαθεμένες αντιλήψεις σχετικά με το υπαρκτα προβλήματα στην οικονομία και σε άλλα ζητήματα και δόθηκαν λύσεις με αστικά εργαλεία διαχείρησης ρε"
Η συζήτηση συνέχισε με το ζήτημα του κατελημμένου χώρου στην εστία όπου του έθεσα το ζήτημα ότι είναι μαλακία εκτός από το να γίνονται καταλήψεις γενικά είναι μεγαλύτερη μαλακία να γίνονται σε εστίες που είναι οξυμένα τα προβλήματα με τους φοιτητές και να στερούνται δωμάτια. Μου απάντησε ότι δεν πολυδιαφωνεί με αυτό και ότι απλά τον είχαν φωνάξει κάτι φίλοι να παίξει τον μπαγλαμά σε έναν ελεύθερο χώρο και αυτό έκανε και το ευχαριστήθηκε. Με προσκάλεσε κιόλας να περάσω για κανά κρασάκι. Τον ρώτησα αν θα είναι και ο μαζιώτης μαζί τους (μου είχε πει ότι τον γνωρίζει) κάνοντας του πλάκα. Μου είπε ότι μόλις τον φυγαδεύσουν από την μπατσαρία μπορεί να είναι μαζί μας.
Έχουμε μπεί στο μετρό και ο τύπος βγάζεις κάποιες κονκάρδες anti-nazi και oi punk που είχε στο μπουφάν του λέγοντας μου " Kάτσε να τις βγάλω αυτές τώρα γιατί ποτέ δεν ξέρεις" και ξεκίνησε μια συζήτηση σχετικά με τους angelic upstarts που άκουγα εκείνο το διάστημα και μια κατηγοριοποίηση μεταξύ reds και αναρχικών συγκροτημάτων στο oi. Oι δρόμοι μας χώρισαν στην κόκκινη γραμμή όπου εγώ κατέβηκα στο πανεπιστήμιο ενώ αυτός συνέχισε για μεταξουργείο.
Αυτή ήταν μια ιστορία αρκετά χρήσιμη για την περίπτωση που συζητάτε εδώ.
Phantom εννοείται ότι φταίνε και οι αναρχικοί για την επαφή τους με τον χώρο του Σύριζα (βλέπε εκδηλώσεις ΑΚ με στελέχη και συνιστώσες του Συριζα) και ανοίγουν τον δρόμο για δηλώσεις σαν αυτές του παπάρα βουλευτή και ότι έτσι υπάρχει μια ανατροφοδότηση που ο καθένας θέλει να εκμεταλλευτεί τον άλλον (οι μεν συριζαίοι να βρουν ψηφαλακια στον χώρο και οι μεν μερίδες του αναρχικού χώρου να ευελπιστούν ότι υπάρχει target group στον σύριζα για να ενταχθεί στις γραμμές τους. Η αντιπαράθεση με τον αναρχικό χώρο από το ΚΚΕ είναι πολιτική και συνίσταται σε γενικές γραμμές ότι ο χώρος αυτός είναι πλήρως ρεφορμιστικός με σοβαρά στοιχεία προβοκατορισμού για το λαϊκό κίνημα είτε μέσα από τις τρύπιες δομές του (--> είσοδος ασφάλειας) είτε μέσα από τυχωδιωκτικές ενέργειες του.
Δεν συμφωνούμε με την αστυνομική επέμβαση στους χώρους καταλήψεων αλλά έχουμε πολιτικές διαφωνίες για την χρήση αυτών των κτηρίων προς όφελος των οξυμένων προβλημάτων του λαού μέσα από τους δήμους. Καταδικάζουμε όμως ξεκάθαρα την κατάληψη πολιτικών γραφείων που θυμίζει άλλες εποχές ρε παιδί μου αυτές οι ενέργειες αυτές και από άλλες οργανώσεις και ουσιαστικά δεν βοηθά και πουθενά.
Bλάκα Dythor ρίξε τις μούτζες σε
αυτούς